af d. 25. maj 2018

34

2018

978-87-7190-963-0

Williams mor får en ny kæreste

1. udgave, 1. oplag

William møder sin mors nye kæreste, Peter. William skal forsøge at finde ud af hvad Peters rolle nu er i familien. William kan godt se mor er glad. Men William gør sig mange tanker om hvordan det hele nu skal være. Er mor for eksempel mere glad for sin nye kæreste end for William og hans søster? Skal den nye kæreste bo hos dem? Kommer den nye kæreste med til Williams fødselsdag som skal holdes hos far? Er den nye kæreste nu hans nye far eller en ekstra far? Det er lidt forvirrende for William og han kan ikke rigtig snakke med sin lillesøster om det. Men han stiller mor nogen spørgsmål og vænner sig hurtigt til at den nye kæreste bare er der også. Det er også rart for så er der en voksen mere at hygge med og endelig en der gider spille fodbold. Det gider mor og lillesøster ikke. Der er nogen i skolen der gerne vil spille, men det jo ikke det samme.

Det er en bog som man kan læse sammen med sit barn og især hvis man som mange familier i dag står med dilemmaet om hvordan man lige skal forklare sit barn at mor og/eller far nu har en ny kæreste, efter de er blevet skilt. Illustrationerne er rigtig fine og kan farvelægges. Så det fungere rigtig godt. Bogen kan også læses af børn der selv er begyndt at læse, da den er nem at gå til.

En virkelig fin børnebog som jeg er sikker på rigtig mange kan få stor glæde af. I sær i disse tider hvor det snart mere er reglen end undtagelsen at man er blevet gift, har fået børn for så at blive skilt senere hen. Helt sikkert en bog som jeg håber mange vil stifte bekendtskab med.