Utæmmet af P.C. Cast & Kristin Cast

af d. 16. april 2009

338

2008

978-0-312-37983-4

Untamed

Underlige ting sker i House of Night, hvor Zoey er helt, helt alene. En eller anden form for fugle bliver ved med at dukke op, sidde ved Zoeys vindue om dagen og skræppe og derved holde hende vågen. Det er som om der er noget i natten der venter på hende og ikke vil lade hende være. Hendes venner har vendt hende ryggen fordi hun holdt hemmeligheder for dem det sidste lange tid og hendes nemesis Neferet er forstanderinde på hendes skole.

Det kan næsten ikke blive værre. Men der er lyspunkter: Zoey og Aphrodite bliver bedre og bedre venner; de har begge hemmeligheder at skjule og Neferet kan tilsyneladende ikke læse nogen af deres tanker, så de betror sig til hinanden. Aphrodite er blevet et menneske, som resultatet af den cirkelceremoni der frigjorde Stevie Rae’s menneskelighed; noget hidtil uset at Nyx har trukket et “Mærke” tilbage og Aphrodite er da heller ikke begejstret for det – men hendes visioner har hun stadig i god behold og med hjælp af lidt makeup har hun narret resten af House of Night til at tro hun stadig er “Mærket”. Stevie Rae’s nylige “videreudviklet vampyr”-status har cementeret hendes lederevner hos hendes gruppe af røde myndlinge, men Zoey aner at der er hemmeligheder mellem Stevie Rae og hende stadig. Skræmmende skygger og røde øjne der ikke burde være der.

Da Zoey begynder at blive angrebet på House of Night’s grund, indser hun at hun har brug for hjælp af sine venner, så med Aphrodite’s hjælp begynder hun at sammenføje sprækkerne i sine venskaber og det er et meget klogt valg for der ligger store kampe forude.

Okay i den her bog i serien om House of Night, begyndte opsummeringerne at gå mig liiiiiidt vel meget på nerverne og om end Aphrodite’s karakter skildres med mange flere nuancer, så irriterer det mig at de andre karakterer ikke rigtigt skildres og ændres tilsvarende til det de skulle gå igennem. Bogen er stadig læseværdig – og jeg sad fast klinet til bogens sidste 75 sider, men jeg håber bog 5 i serien opper sig lidt.

Lån bogen på dansk på Bibliotek.dk

Lån bogen på engelsk på Bibliotek.dk