Soulfinders – Sky af Joss Stirling

af d. 2. august 2013

329

2012

978-87-638-2417-0

Finding Sky

”Soulfinders – Sky” handler om den engelske pige Sky Brigth, som skal flytte til USA med sine adoptivforældre, som har fået tilbudt et godt job. Hun kender ikke ligesom andre mennesker sin fortid, fra før hun blev adopteret som 6-årig. Hun ved dog at hun kan se folks auraer, som hun aldrig bruger. Men da hun starter på high school i Richmond-on-Thames i Colorado er hun, som mange andre unge mennesker, nervøs for at få venner. Hun falder dog nemt ind i rytmen på skolen, og især musik er hun god til. Hun lægger dog også mærke til smart-ass’en Zed, som der er noget særligt ved. Og da han begynder at tale til hende gennem telepati ved hun, at der er noget meget mystisk omkring ham. Han fortæller hende, at de begge er savanter og har overnaturlige evner, og desuden også er hinandens soulfinders og sammen er det ét. Sky tror at der må være noget mentalt galt med ham, og vil ikke have noget med det at gøre, men efterhånden som Zed forklarer tingene trin for trin forstår hun mere og mere sin dystre fortid. Sammen bliver de viklet ind i et drama, der kan koste dem begge livet.

Bogen er UTROLIG god, og jeg må indrømme at de 329 sider hurtigt blev læst. Joss Stirling har en fantastisk evne til at skrive en historie der holder spændingen hele vejen igennem, med højdepunkter til at sætte prikken over i’et. Mange steder i bogen var situationen så godt beskrevet at man selv holdt vejret sammen med hovedpersonen. Det skyldes at det forklares godt, samt at situationen ikke er så langt fra hvad man med almindelige menneskes øjne har oplevet, eller kommer til. En superfed bog, som klart kan anbefales at læse – samt den næste bog ”Soulfindes – Phoenix”