371

2017

9788758827629

The Siren - oversætter: Sarah Feddersen Thomsen

1.

Bogen Sirener omhandler et tæt søsterskab og en umulig kærlighed. Eller overvinder kærlighed ikke alt?

Sirener er unge piger – Havets døtre, der bruger deres stemmer til at synge mennesker i døden, så Havet kan mættes. Kahlen bliver en sirene og dermed en del af et søsterskab, som tjener Havet i 100 år, inden hun får lov at komme tilbage til den menneskelige verden igen. Kahlen har ikke mange år tilbage og har været tilfreds i søsterskabet og med Havet som den nærmeste moder-rolle. Som sirene er det tilladt at færde rundt i menneskeverdenen, men sirener må ikke tale, da deres stemmer er som gift – dræbende for mennesker. Kahlen får svært ved at bevare disse hemmeligheder, da hun møder Akinli. Hun møder ham gentagne gange, og hun indser, at hun ikke kan få ham ud af hovedet igen. Dette giver hende problemer, og hun må tage et svært valg og afgøre, hvad der vigtigst for hende . Havet eller Akinli.

Jeg har læst Kiera Cass’ serie “Selection”, som jeg rigtig godt kunne lide, så derfor havde jeg glædet mig til denne bog. Desværre blev jeg ikke fanget af “Sirenen”. Historien er fantasy, og det bliver lidt for ungdommeligt. Det hele bliver lige en tand for sukkersød for min smag. Historien starter i et godt tempo, men undervejs bliver der for meget at tygge i. Det bliver langsommeligt og kedeligt. Slutningen derimod bliver utrolig forhastet, og det virker som om, at forfatteren bare ville afslutte historien uden så meget andet pjat. Det giver læseren en ufuldendt fornemmelse efter at have læst bogen.

For mig fungerede denne bog ikke.