af d. 6. december 2014

394

2014

978-87-11-33703-5

Shopaholic to the stars

Kære Sophie Kinsella

I din nyeste shopaholic bog, ”Shopaholic stiler mod stjernerne”, er det syvende gang vi bliver præsenteret for Becky Brandon (født Bloomwood). I de sidste seks bøger har vi fulgt Becky igennem karriereskift, flytte til et nyt land, gifte sig med sin drømmemand, møde sin ukendte søster og blive mor for første gang. I denne bog drager Becky og hendes mand Luke mod Hollywood, da Luke skal arbejde for en stor skuespillerinde. I dette skift i miljøet, får Becky drømmen om at blive stylist for de kendte, men at følge den drøm er ikke helt let, især ikke da der sker mange misforståelser, der sætter Becky i mediernes søgelys, noget hun skal lære at håndtere.

Ligesom dine andre bøger om hende, så er Becky som man kender hende – hun er naiv, egoistisk, selvbevidst , og lyver for sig selv og andre, men samtidig er hun så kær og så sød, at man næsten ikke kan andet end at holde af hende. Sådan havde jeg det også med denne bog… eller næsten hele bogen. Der er ikke længere fokus på hendes store shoppemani, men i stedet de midler hun er villig til at bruge for at nå sine mål. Det betyder at i slutningen af bogen når hendes egoisme nye højder, og faktisk gør hendes karakter uudholdelig.
Derudover var der nogle småting der påvirkede min forståelse af bogen, og som var til irritation. Som når Sage bliver kaldt Suze, eller når mobilen løber tør for strøm, men på magisk vis kan sende en sms et par sider senere. Det giver desværre et sjusket indtryk af bogen.

Du har dog allerede nu offentliggjort at der kommer en bog mere om Becky, hvilket jo var meget tydeligt med den cliffhanger denne bog slutter med. Forhåbentlig får du Becky tilbage på rette spor, for den side af hende som du har præsenteret i denne bog, er ikke noget jeg ønsker at læse mere om.

Kærlig hilsen
Louise H.