Pagt af Eivind Einersen

af d. 7. september 2016

351

2016

978-87-404-9684-0

1. udgave. E-bog

Vi kommer direkte ind i en rigtig spændende fortælling. Vores hovedperson er egentlig en kvindelig advokat, men ham hun kommer til at arbejde for bliver alligevel også en hovedperson på sin egen måde, for uden ham, ville der ikke være en historie, da advokaten jo skal have noget at lave. Og så er det alligevel Djævelen, som det i virkeligheden er ham, det hele handler om.

Vi følger advokaten, der skal udfærdige en kontrakt med Djævelen på vegne af sin klient, en mand der tror, at han kan blive rask ved at indgå en aftale med det onde selv. Og da hun allerede fra start af mistænker, at der er fusk med i spillet, sætter hun nogen undersøgelser i gang. For findes Djævelen virkelig? Har Vatikanet i så fald glemt at oplyse alle om det? Er det farligt at indgå aftaler med Fanden?

Her er hæsblæsende action, en præst med tidligere kriminelle tendenser, klientens datter, der både kan klæde sig ud som nonne og har fotografisk hukommelse. Her er kamp om livet. Her skydes med skarpt, og her er opfindelser, som overgår de flestes fantasier.

En rigtig spændende roman. Den fanger i den grad læseren, og man vil hele tiden gerne vide, hvad der kommer til at ske. Og man vil rigtig gerne møde Djævelen. For det ville jo være helt vildt at møde en så kendt, men også farlig, person/karakter.

Hvis man interessere sig for religionshistorie, er denne bog endnu mere spændende, da man kommer langt omkring, og derfor godt kan bruge lidt baggrundsviden. For eksempel om inkvisitionen. Men selvom dette er meget vigtigt i bogen, så bliver den på ingen måde tør, kedelig eller faglig. Den binder læseren til en historie, som man bare gerne vil have opklaret. Et mysterie. En underholdende intens læseoplevelse.

En bog der bare skal anbefales til alle, for så god er den virkelig ( i hvert fald er det min mening)!