Magi og meloner 3: Sort magi og soveposer af Sarah Mlynowski

af d. 28. november 2008

308

2007

978-87-02-05876-5

Spells & Sleeping Bags

Det er sommerferie og Rachel har i den grad selvtilliden i orden, efter at hun har fundet ud af, at hun ligesom sin søster og mor besidder magiske evner. Ikke uventet glæder hun sig derfor til at få luftet sine nyopdagede magiske evner og kan en sommerferie væk fra mor være mere perfekt? Godt nok har de to søstre sværget ikke at gøre brug af magien, men på en sommerlejr langt væk fra alting, kan man godt komme til det alligevel. Rachel må desværre bare sande, at det ikke er helt nemt at få besværgelserne til at lykkes, da hun tilsyneladende er ramt af dårlig karma.

Trods masser af utilsigtede resultater af de mislykkede besværgelser, nyder Rachel lejrstemningen, fællesskabet med værelseskammeraterne og de mange hyggelige lejraktiviteter. Anderledes står det til med lillesøster Miri, som ikke kommer godt ud af det med dem, hun bor i hytte med og derfor er meget plaget af hjemve. Der er dog ikke så meget støtte at hente hos Rachel, som er dybt optaget af at hygge sig og ikke mindst forhippet på at score drømmefyren, Raf.

“Puff!
Shit! Åh gud! Jeg kigger ned på min bare mave. Så vender jeg mig om og får et glimt af min næsten blottede bagdel.
Mit helbadedragt har lige forvandlet sig til en g-streng-bikini.
Hvorfor gjorde jeg det? Og hvad skal jeg nu gøre? Jeg kan ikke vise min røv frem for hele lejren!
Jeg griber et håndklæde øverst på min hylde og dækker min røv til.
Træk vejret, ind, ud, ind, ud, rolig nu. Jeg bliver nødt til at falde ned, for hvem ved, hvad der ellers sker?
Hvad nu, hvis Løvedrengene også skal tage deres svømmeprøve nu?
Puff!
Shit min g-streng-bikini har netop mistet al farven. Faktisk er den totalt gennemsigtig.”
Side 82

Hylende morsom bog, mage til ferie er der vist ikke mange der holder. Som i de første to bøger i serien er det bare helt uforudsigeligt, hvad der vil ske og man kan slet ikke lade være med at blive i godt humør af at læse dem. Jeg synes meget godt om de første to bøger i serien, men denne bog overgår dem med flere længder. Vanvittig sjov og underholdende bog, hvor du vil finde dig selv fnisende op til flere gange.