Jaget af P.C. Cast & Kristin Cast

af d. 16. april 2009

323

2009

978-0-312-37982-7

Hunted

Okay, så Zoey og hendes venner er på flugt fra Kalona. De har slået sig ned hos de røde vampyrer i de underjordiske gange og det lader til at helvede er sluppet løs i Tulsa. Det er en uholdbar position at være fanget i et tunnelsystem fyldt med skygger som kun Zoey ser, røde vampyrer som ikke er helt gode til at styre deres bloodlust endnu og ikke vide hvordan man kommer videre fra her. Det hjælper heller ikke da Zoey bliver angrebet og må hasteindlægges på helvedes skole; House of Night, hvor Kalona og Neferet nu regerer og Raven Mockers flokkes. Og er du først kommet ind på skolen, kan du ikke komme ud igen.

Enhver, der har læst mine andre anmeldelser af House of Night serien, ved, at jeg er ret begejstret for hele universet og historierne, så med det i baghovedet må jeg beklageligvist melde ud at jeg ikke var særlig vild med denne bog i serien. En ting er at de færreste karakterer udvikles i bogen; for eksempel udvikler Erik sig på en lidt uforståelig måde, fordi der ikke reflekteres yderligere over hvad der sker og Zoeys handlinger er fra tid til anden virkelig uforståelige. Af en virkelig klog pige, begavet af gudinden og omgivet af intelligente individer, havde jeg forventet en del mere selvstændig tankevirksomhed. Nu har hun kæmpet mod det onde i 4 bøger og stadig er hendes handlinger til tider decideret bizarre og ufunderede og stadig stoler hun hverken på sig selv eller andre. Hvor er det lige at det signalerer kraftfuld præstinde?

Noget andet er de mange lappeløsninger som forfatterne har flettet ind overalt. Det føles lidt som om at handlingen står og stepper tøvende de første 215 sider af bogen, for derefter endelig at bevæge sig. Og på 5 sider bliver en stor kamp skildret som andre forfattere nok ville have valgt at skildre bedre. Den får kun 2 stjerner af mig og det er kun fordi jeg har læst de andre bøger i serien. Jeg vil dog læse “Tempted” når den kommer ud.

Lån bogen på dansk på Bibliotek.dk

Lån bogen på engelsk på Bibliotek.dk