2020 dog første gang i 2019

978-87-627-3388-6

Dawnblaze Saves Summer
Oversat af Trine Bech
Bind 1 i serien: Enhjørningemagi.

?

Første bog i serien om den fortryllede dal, det fortryllede hytte og de to piger der har hovedrollerne. Og så selvfølgelig om enhjørningerne som jo er hele omdrejningspunktet. Vi møder Aisha der flytter ind sammen med sine forældre i den fortryllede hytte, hun møder Emilie og da de sammen udforsker hytten ender de på loftet hvor de finder en krystalenhjørning. Der sker noget magisk og de ender i den fortryllede dal hvor der er ved at blive gjort klar til fest. Men så dukker en ond enhjørning op, en enhjørning der vil være dronning i stedet for hende der er det nu. Og hun lykkedes med at stjæle nogen medaljoner. Det bliver pludselig vinter og det er fordi den ene medaljon normalt tilhøre Flamme. En enhjørning der sørger for der er varmt og sommerligt alle vegne. De må derfor ud på en færd for at få fat i medaljonen. Men selv hvis de får fat i den, hvad så med de andre medaljoner?

Det er en spændende og medrivende historie som passer til både højtlæsning, til store børn der læser selv og til alle som blot vil have en underholdende fortælling hvor man sidder til slut og gerne vil høre mere.

Bogen er fyldt med fine illustrationer som man kan farvelægge, hvis man vil. En god detalje som også gør at bogen er det mere interessant. Og da den samtidig henvender sig til børn i flere aldre, så er den bare alt i alt skruet godt sammen. Og som læser ser man frem til at læse mere om dalen, enhjørningerne og høre alt om den magi der omkranser hele universet.

Det er helt sikkert en bog som det er værd at læse og som jeg som læser håber at mange børnefamilier vil få stor glæde af. Det kan jeg slet ikke forestille mig, hvorfor de ikke skulle.

Her er spænding, hygge, sjov og ballade, alvorlighed, venskab med mere. Så der mangler i hvert fald ikke noget. Rigtig god fornøjelse.

Anmeldereksemplar.