Gespenster af Tulle Sigbrand, Per Sanderhage og Chris D’amato

af d. 21. december 2017

47

2017

978-87-996776-3-4

Nr 26 af 100 eksemplarer

De der væsener som vi allesammen nok har frygtet lidt eller har tænkt på om vi selv kan blive engang. De der astrallegemer som måske, måske ikke findes. Altså med andre ord: de der spøgelser. Er de så frygtindgydende? Denne lille bog giver et bud på hvordan vi kan risikere at “møde” dem, den fortæller hvordan nogen reagere – særligt med frygt og den fortæller også fra spøgelsets egen side af sagen.

Det skal nok være lidt skræmmende, men jeg var faktisk mere underholdt undervejs, mens jeg læste disse små spøgelseshistorier. Der er nogen yderst velskrevede bud på hvordan spøgelser opfatter tingene og hvor meget det kan skræmme en levende at have med dem at gøre. Om man tror på spøgelser eller ej er irrelevant, for alene det at man får en god historie kan jo i sig selv være nok til at man ikke behøver mere. Og det er min opfattelse med denne lille bog. Man får lige præcis nok til at det sætter tanker i gang, men ikke nok til at tænke at det der med spøgelser er noget værre pjat.

Min første tanke da jeg så bogen var, at det jo knap kan kaldes en bog, da det ligner en lille brochure. Men når man så skal i gang med at læse den, så opdager man at siderne er tæt skrevne og at der virkelig er lagt noget sjæl i historierne! Det er god læsning og kan sagtens forestille mig en aften ved et lejrbål at læse en eller flere af historierne op.

En god bog der byder på gode historier. Nogen mere skræmmende end andre. Alle med det udgangspunkt at give læseren en oplevelse af at have haft med et spøgelse at gøre. Det er ganske enkelt genialt. Og jeg kan kun give mine varmeste anbefalinger for der må sidde andre derude som også godt vil kunne lide disse små noveller om spøgelser i flere udformninger!