Forrådt af P.C. Cast & Kristin Cast

af d. 9. april 2009

320

2007

978-0-312-36028-3

Betrayed

Bind 2 i serien “House of Night” fortsætter umiddelbart efter bind 1 sluttede og kombinationen af Twilight-møder-Buffy gjorde bogen uendelig svær at lægge fra mig. Især fordi der ikke er nogle kedelige kapitler. Der er tidspunkter hvor forfatteren hurtigt opsummerer Bind 1’s handling for at gøre en begivenhed forståelig, men det kunne jeg sagtens udholde.

Der er gået en måned siden Zoey’s verden endnu engang blev vendt op og ned. Hun er nu gjort til formand for The Dark Daughters og Aphrodite er styrtet ned fra sin trone – det siges endda at Aphrodite’s slægtskab med fremtidssyner ikke længere fungerer – at Nyx, vampyrernes gudinde, i sin skuffelse fjernede dette slægtskab.

Zoey dater nu Erik, en af de flotteste fyre på skolen og hendes forandring til Vampyr er anderledes fra alle andre af hendes art. Hendes mærke er ulig alle andres på hendes årgang, tatoveringerne er uset i vampyrernes verden og hun er utroligt også beslægtet med alle de 5 elementer.

Men tingene er ikke helt som de skal være i “House of Night”. Da nogle lokale drenge, som Zoey engang kendte, forsvinder og senere dukker op døde, mistænkes skolen for indblanding. Samtidig får Zoey et dybere indblik i forskellige individers baggrunde, som ændrer hendes syn radikalt og hun begynder at mærke lige præcis hvor anderledes hun er da hendes lyst efter blod truer med at overtage.

Bind 2 var lige akkurat som jeg håbede. Stadig enormt spændende, ingen perfekte personer og mange facetterede karakterer i spil. Selve historien er også meget interessant og den giver en god ide om hvordan det kan være at serien kan bære alle de bind der er udgivet indtil videre. Første bog i serien har faktisk, fandt jeg ud af, været udgivet på dansk under serietitlen “Nattens børn”, men åbenbart ikke vakt røre i min lokale andedam, for jeg har aldrig hørt om den og det er selvom min venner er meget glade for sci-fi, fantasy og lign.

Lån bogen på dansk på Bibliotek.dk

Lån bogen på engelsk på Bibliotek.dk