af d. 16. september 2020

365

2020

978-87-7036-942-8

The Viscount Who Loved Me (oversat af Christa Leve Poulsen)

1.

Kate er debuteret i det britiske selskabsliv i 1814, og burde være på jagt efter en godt parti, der kan sikre hendes fremtid. I stedet er hun endt med at hjælpe sin yngre, men utroligt smukke, søster Edwina med at sikre et godt parti. For mændene sværmer for Edwina, som lyser rummet op med sin blotte tilstedeværelse. Og da Edwina har erklæret, at hun ikke gifter sig uden sin søsters accept, begynder mændene også at give Kate opmærksomhed.

Da skørtejægeren Anthony Bridgerton beslutter sig for at slå sig til ro og finde en hustru, er der ikke rigtig nogen der tror ham. Valget falder på sæsonens smukkeste kvinde, Edwina. Til stor irritation for Anthony betyder det dog, at han er nødt til tilbringe tid med Kate, og overbevise hende om at han er mere end en uforbederlig charlatan. Kate, derimod, er fast besluttet på ikke at lade sin søster blive gift med Anthony.

En attenhundredetals kærlighedsroman går man sjældent galt i byen med, og En uventet forelskelse er ingen undtagelse. Bogen kredser om sladder og romancer, samt om muligheden for kærlighed og ægteskab og optimalt set begge dele på én gang. Man lader sig hvirvle ind i et univers af baller, smukke kjoler og chancen for den store kærlighed, og håber at bogens personer formår at finde hinanden og kærligheden. Jeg var i hvert fald godt underholdt hele vejen igennem bogen.

Jeg er glad for bogen er en del af en serie, for det betyder der er flere romantiske fortællinger på vej. Man kan dog uden problemer læse bøgerne uafhængigt af hinanden. Dette er andet bind i serien om Familien Bridgerton.

Anmeldereksemplar