En tid til at dø af Morten Hesseldahl

af d. 20. juni 2013

306

2013

978-87-7053-947-0

Kasper er blevet hjemsendt efter udstationering som feltpræst, da der er kommet anklager mod ham om at han fører hellig krig. Han mener ikke at han har ført hellig krig, men bare givet soldaterne støtte og livsglæde. Han holder meget af sit arbejde, og har ikke lyst til at lave andet. Grunden til at han blev præst, var at han mistede sin kone og deres søn fik en hjerneskade. Sønnen er på en institution, og han besøger ham når han er hjemme. Kaspers bror er en stor forretningsmand, men hans sidste projekt er blevet lidt farligt. Efter et par dage forsvinder broren og det ligner en drukneulykke. Kasper og hans søn tager ud til det sommerhus, hvor broren havde været. Han kan ikke få tingene til at passe, og han finder to kugler i væggen. De sover udenfor og en nat kommer der en mand med en pistol. Kasper skræmmer ham væk, og dette bliver starten på en farlig jagt efter hvad broren har gang i. Det viser sig, at han er ved at starte noget op i Afrika, men hvad det helt er ved Kasper ikke.

”En tid til at dø” er en spændingsroman, som handler som magtkampe i Afrika og i finansverden. Den er fyldt med spænding, og man skal hele tiden holde øje med de små ting, dette gør historien super god. Historien virker meget virkelighedstro, og det at man hører om alle Kaspers problemer, gør at man virkelig kan sætte sig ind i handlingen. Bogen er en del af 4 romaner som har hver sin årstid. Har kun læst denne bog men skal helt sikkert til at læse de andre da denne bog ikke var til at lægge fra sig. Hvis man søger en god bog med spænding og som også er virkelighedstro, er dette lige sagen.