336

2019

9788763862400

The devil's daughter

1

To fremtider sammenføjet til én

“Djævelens datter” er 5. bind i Ravenel-serien, og den lever fuldt op til historisk romance genren. Denne bog handler om Pheobe (Lady Claire), der nu er enke og har nu ansvaret for et gods. Hun møder den flotte men mystiske West Ravenel, der har en god indsigt i driften, og han tilbyder sin hjælp. Pheobe møder ham under et familiebryllup og finder ham charmerende, men da hun opdager, hvem han egentlig er, bliver hun forfærdet – han var den usle plageånd, der gjorde hendes afdøde mands skoletid til et helvede. West Ravenel er et navn man kender til. Og det er ikke lige frem gode ting, snakken går om. Pheobe og West har en passioneret kemi og tiltrækkes af hinanden, men fortidens hændelser skubber dem væk fra hinanden.

Der er lidt af det hele; skikke fra den viktorianske tid, kærlighed, erotik og god portion spænding. Lisa Kleypas skrivestil skuffer aldrig. Dog må jeg sige, at det her var en af historierne fra Kleypas, som jeg nok kunne have været foruden. Jeg følte ikke, at Pheobe som karakter nåede ind under huden på mig. Måske kunne jeg ikke relatere til hende på samme måde, som jeg har kunnet med de andre karakterer. Derimod elsker jeg at Kleypas trækker hovedpersonerne fra tidligere serier med i historien. Det gør, at man føler, man kender dem og giver et helt andet indblik. Trods dette kan man sagtens læse serierne adskilt, så man behøver ikke at have læst de foregående serier, for at forstå hvad der foregår i Ravenel-serien, som denne bog er en del af.

Det er levende beskrivelser og Lisa Kleypas leverer varen som altid. Hvis man kan lide at læse om sprudlende kærlighed fra den viktorianske tid, så er det en good to go bog.