Agent Engel – Ud af tågerne af Annie Dalton

af d. 10. oktober 2007

154

2007

978-87-626-0286-1

Fogging over

Sommerferien nærmer sig sin afslutning, da det går op for Mel, at hun totalt har glemt at overveje, hvilken æra hun vil besøge under deres udflugt til historietimen. Et besøg på biblioteket kombineret med en vis forkærlighed til Sherlock Holmes, giver hende den fabelagtige idé, at de da skal til victoriatidens London, nærmere bestemt 1888. Denne periode er desværre mest kendt som den, hvor Jack the Ripper spredte skræk i gaderne. Naivt måske, men Mel er overbevidst om at det bliver superhyggeligt.

Trekløveret har holdt sommerferie hver for sig, og Mel får sig noget af et chok, da hun ser hvem hendes tvillingesjæl har fundet sammen med. Ingen ringere end Mels ærkefjende, som er tidligere MØK-agent (MØK er bureauets officielle betegnelse for mørkets kræfter). Da det ellers faste medlem i trekløveret, Reuben, har meddelt, at han har andre planer med udflugten, så bliver enden af det, at Brice skal tage med de to piger til London. Behøver jeg sige, at det ikke er med Mels gode vilje?

Som jeg tidligere har nævnt, er bøgerne i serien om Agent Engel både hyggelige og spændende at læse. Mel Beebys trængsler som engel og ikke mindst teenager er guf for 11-12 årige piger. Hvor de tidligere bøger har mindet en del om hinanden i forhold til trekløverets venskab, skabes der nu lidt intriger i geledderne ved at Brice og Lola er blevet meget glade for hinanden. Mel plages jalousi, og man bliver lidt i tvivl om, hvad der er værst for hende, jalousien eller nærværet af Jack the Ripper som spreder død og ondskab i gaderne.

Kan læses fra 11 år.