Aftalt spil af Elle Kennedy

af d. 25. oktober 2016

354

2016

978-87-02-20175-8

The deal - oversat af Merete Rostrup Fleischer

En bog der er slut alt for hurtig. Elle Kennedy har gjort et lækkert stykke arbejde, og jeg er ellevild med denne bog. Det er første bog i en serie, “Off-campus”, og den havde så meget at byde på. Bogen er fuld af handling – det er ikke blot en kærlighedshistorie, men den tager også fat i noget dybere – og jeg forelskede mig hovedkulds i Garretts personlighed.

Garrett er den populære ishockey-holdkaptajn, som ender i en katastrofal situation, da hans faldende karakter vil koste ham pladsen på ishockey-holdet. Han bliver nødt til at rette op på sin karakter for at kunne fortsætte spillet, som han brænder så meget for. Han opdager Hannah’s topkarakter og beslutter sig for, at hun skal give ham privatundervisning. Hannah er ikke nem at overtale, men da Garrett finder ud af, at hun er hemmeligt forelsket i Justin, indgår de en aftale, der er til fordel for dem begge: Hannah giver privatundervisning til Garrett, og Garrett tager Hannah med på “en date”, som vil gøre hende populær og få Justins opmærksomhed rettet mod hende. De ender med at tilbringe meget tid sammen, og de begge indser, at de hver især må ændre deres prioriteter.

Bogens kapitler skifter mellem Hannah’s og Garrett’s synsvinkel, så man får et indblik i begge personers tanker. Jeg sad med øjnene limet til bogen fra side 1 af og glemte alt om verdenen omkring mig. Historien er så optagende, og den chicklit stemning blev godt opvejet af sarkasme og god humor. “Aftalt spil” er for alle sjæle, der elsker en god kærlighedshistorie med en velskrevet handling. Jeg elsker, at alle karaktererne er fulde af personlighed, og man kommer så tæt ind på livet af personerne. Kemien mellem Hannah og Garrett er fantastisk – de er så forskellige, men har alligevel ting tilfælles, hvilket gør deres forhold unikt og realistisk.

Jeg har kun rosende ord at sige om denne bog, og jeg skal helt sikkert læse mere af Elle Kennedy.