af d. 13. august 2017

265

2017

978-87-7190-540-3

Aben på skulderen

1. udgave, 1. oplag

Hans mor var fattig og levede efter bedste evne. Hun gav ham en ret god opvækst men han nærede alligevel altid et had til den mand der reelt var hans far. Og da han lader sig opsluge af en hævntørst skubber han sit ungdomsliv til side for at blive den bedste i klassen, så han kunne søge ind i sin fars firma. Han giftede sig også med sin adopterede halvsøster, som ingen anelse havde om hvem han reelt var. Nu er muligheden der så endelig for at få hans far ned med nakken. Nu ved hans far nemlig hvem han er og hans far ved godt at hvis han virkelig har beviser på hvad det er for nogen kriminelle handlinger der er foregået, så bliver han ruineret og måske fængslet. Så hans far prøver med alle tænkelig midler at standse ham.

Kærligheden dukker op, i form af en tidligere kæreste, og vores hovedperson bliver i tvivl om hvorvidt han skal lade kærligheden få lov at tage over eller om han skal holde sig på sporet i forhold til hævn over sin far. Han formår endda at skubbe kærligheden fra sig et par gange, men nu er det jo ikke altid at man selv kan bestemme over sine følelser.

Aben på skulderen har sit lidt besynderlige navn gemt i historien. Hovedpersonen har nemlig selskab af to aber, en på hver skulder. Den ene god og den anden ond. Dem hører vi en del om, hvilket på mange punkter er ganske underholdende.

En god roman, der er velskrevet og med fin sammenhæng hele vejen. Den er spændende men alligevel let at læse, så det er en bog man kan fornøje sig med hvis man fx holder ferie og bare gerne vil slå hjernen lidt fra. Historien bærer sig selv ganske fint.

Så alt i alt en ganske fornuftig bog der helt sikkert kan anbefales!