A-potentiale af Michael Stig Sørensen

af d. 3. november 2017

427

2017

978-87-93525-61-0

1. udgave, 1. oplag

Tal lige om spændende. Jeg kunne næsten ikke ligge bogen fra mig og siderne vendte sig godt nok hurtigt. Det var næsten ærgerligt at blive færdig med bogen. Her er godt nok lidt af det hele. Og erotikken til side, så var det en spændende historie som havde meget at byde på. At jeg skriver erotikken til side, er fordi den godt nok fylder en del, men absolut ikke er det vigtigste undervejs.

Anders har en affære med en polak, Anita. Han kommer lidt tilfældigt på sporet af et netværk – trafficking – og han bryder sig ikke om det han ser. Særligt ikke da det går op for ham. at der måske er nogen i politiets egne rækker som har med det at gøre. Anders er ikke selv altid lige fin i kanten, men han vil gå langt for at få de skyldige dømt. Anders er en finurlig person, man egentlig ikke rigtig er specielt glad for, men man kommer som læser alligevel til at holde af ham, selv om han har sine egne faconer at gøre ting på.

Sideløbende følger vi Sumaya. Hun prøver at komme til Danmark for at få et bedre liv. Få en fremtid. Sammen med sine to mindre brødre. En rejse som ikke er helt ligetil. Man håber virkelig det bedste for hende, da hun har været nok igennem. Om det lykkes hende at komme til Danmark vil jeg lade kommende læsere selv finde ud af. Og hvad de to historier har med hinanden at gøre, ligeså.

Der er ikke meget at sige om denne bog andet end forfatteren har ramt  noget godt. Man bliver fanget fra første side og bogen eller historien skiller sig tilpas meget ud, så man ikke føler den minder for meget om mange andre krimier. Det er interessant læsning og jeg har kun ros til forfatteren.